سرگردانی بازار مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کارشناسان مسکن معتقد هستند مصوبه اخذ مالیات از خانه‌ های خالی، مسکن را از یک کالای سرمایه ‌ای خارج می‌کند و دیگر سفته بازان و سوداگران نمی ‌توانند بدون هیچ منعی در این بازار سرمایه گذاری کنند.  هم زمان جذابیت بازارهای موازی چون بورس می‌تواند کوچ متقاضیان غیر مصرفی از بازار مسکن را به پروسه‌ای ادامه دار تبدیل کند و تا ۱۰ درصد منجر به کاهش قیمت مسکن شود. 

سوداگران و سفته بازان بازار مسکن بعد از هر شوک قیمتی در بازارهای طلا، ارز و ... به سراغ خرید مسکن می‌ روند تا به رعم خود از تورم جانمانند و سرمایه خود را چند برابر کنند؛ اتفاقی که در آخرین ماه پاییز سال گذشته در منطقه یک تهران رخ داد و قیمت خانه در این منطقه را در هر متر مربع تا ۵ میلیون تومان افزایش داد اما شرایط را در تیر ماه سال ۹۹ با تدبیر دولت به سمت دیگری هدایت کرد.

از زمانی که مصوبه تعیین سقف اجاره بها به بنگاه‌های املاکی ابلاغ شده است، علاوه بر اینکه روی بازار اجاره تاثیر گذاشته، روی بازار خرید و فروش مسکن هم تاثیر گذاربوده است. اکنون متقاضیان غیر مصرفی بازار مسکن نمی‌توانند با این خیال که خانه خود را به مبالغ بالا اجاره دهند و درآمدی چشم گیری داشته باشند اقدام به خرید مسکن کنند؛ از طرفی انتظاری که در بین مردم برای گرفتن مالیات از خانه‌های خالی به وجود آمده است از راحتی و آسایش سرمایه‌ گذاری بدون مانع در این حوزه کاسته است.

بنا بر اظهارات کارشناسان بازار مسکن، برخی از کوچه پس کوچه‌ های مناطق یک تهران مملو از خانه‌ های خالی با متراژهای بالا است که بین سوداگران مسکن دست به دست می‌چرخد و گاهی در سال تا سه بار فروش می رود. مالکان هیچ وقت این واحدها را اجاره نمی‌دهند و برای فروش آسان‌تر معمولا خالی است.





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: